czwartek, 10 lutego 2011

Fotografia reklamowa - jak zacząć karierę?

Autorem artykułu jest Margaret

Jeśli jesteś fanatykiem fotografii, z pewnością marzy Ci się aby móc zarabiać na czymś co kochasz robić. Rozwiązaniem może być fotografia reklamowa. To całkiem dochodowy biznes, gdzie można wyrazić swoją kreatywność.


Fotografia reklamowa obejmuje wszelkie obrazy tworzone w celu promowania i sprzedaży produktów i usług. Może obejmować wszystko, od prostych aranżacji eksponujących produkt do opracowania sceny z modelami. Fotografia reklamowa obejmuje także efekty specjalne zdjęć, wykonane przy użyciu zaawansowanego oprogramowania d edycji.

Na początek, dowiedz się więcej na temat fotografii reklamowej i jej technik. Niektóre reklamy są połączeniem fotografii i obrazów utworzonych na komputerze. Fotografia żywności różni się od fotografii mody, więc fotograf musi nauczyć się jak przekazać coś na temat produktu poprzez fotografię. Czarno-biały obraz posiada inny przekaz od kolorowych reklam, można też pokazać produkt w powiększeniu. Należy zwrócić uwagę na tego typu szczegóły, które mają duży wpływ na efekt końcowy.

fotografia reklamowaFotografia reklamowa wykonywana jest głównie w studio. Dlatego potrzebny jest dobry sprzęt - statywy, oświetlenie, różne obiektywy. Fotografia reklamowa wymaga znaczących inwestycji na profesjonalny sprzęt. We wczesnej fazie swojej działalności, być może uda się uciec do niższej jakości zdjęć, ale w końcu trzeba się porządnie wyposażyć, jeżeli masz zamiar pracować z własnej pracowni. Fotografia reklamowa wymaga przede wszystkim wysokiej jakości lustrzanki cyfrowej. Fotografowie powinni również rozważyć inwestowanie w dobrej jakości oprogramowanie do edycji zdjęć oraz komputer, który będzie w stanie pracować nad dużą ilością plików cyfrowych. Konieczny może okazać się zakup jednego lub kilku zewnętrznych dysków twardych dla wszystkich zdjęć.

Fotografia reklamowa wymaga, aby zrozumieć rynek i zrozumieć, co klient szuka. Początkowy fotograf powinien przejrzeć kilka magazynów, aby zobaczyć jak wyglądają jego ulubione reklamy i co skutecznie przykuwa uwagę odbiorcy. Dzięki temu można się na nich wzorować i szlifować swoje umiejętności. Gdy już rozpoczniemy naszą przygodę pod szyldem fotografia reklamowa, przychodzi czas na stworzenie portfolio. Najlepiej mieć dwa portfolio - jedno, które zawiera konkretne, wydrukowane zdjęcia oraz wersję cyfrową, którą można wysłać online. Prostym sposobem na stworzenie cyfrowego portfolio jest stworzenie strony internetowej, gdzie możemy prezentować fotografie i umieścić informacje o swoim doświadczeniu. Bądź kreatywny i pokaż swoje liczne talenty, grając z różnymi stylami reklamy.

Gdy uznasz, że fotografia reklamowa jest karierą dla Ciebie, można rozpocząć poszukiwanie pracy. Jeśli chcesz pozostać niezależny, zacznij od małych, lokalnych klientów. Zdobyte w ten sposób doświadczenie dostarczy Ci doskonałe referencje i pozwoli szukać większych klientów w przyszłości. Jeśli natomiast wolisz pracę z zespołem, szukaj biur projektowych lub agencji reklamowych.

Fotografia reklamowa to dziedzina, w której trzeba się wykazać, aby zdobyć zaufanie i wiarygodność. Trzeba się więc dużo napracować, aby uzyskać dobrą pozycję i renomę w branży. Fotografia reklamowa jest jedną z najbardziej konkurencyjnych form fotografii. Wynika to głównie z faktu, że można zarobić dużo więcej pieniędzy niż w jakimkolwiek innym aspekcie przemysłu fotograficznego.

--

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.